Meditasjon for indre ro og glede!

Blogg_ meditasjon for indre ro og glede

De fleste som kommer på Kundalini Yoga timer søker indre ro og glede. De ønsker å stresse ned og nyte livet i stedet for å rushe gjennom det. 

Vi lever i en tid med overflod av informasjon, muligheter og fristelser. Uro på innsiden gjør det vanskelig å skille mellom hva som fortjener fokus og hva som kan ignoreres.

I nyhetene er en ny kamp startet hvor "fake news" har fått en betydelig plass. Kampen om "sannheten" har nådd ett nytt nivå som handler om din persepsjon. Din måte å forstå verden på og din definisjon av sannheten.

Lar du andre bestemme hva som er sant for deg, eller har du en sterk intuisjon som viser deg hva som er din sannhet?

Der det tidligere var en skolert elite som hadde definisjonsmakten så handler det i dag om hvem som fanger din oppmerksomhet først. Det som får mest likerklikk er sensasjons nyheter, negative nyheter. Vi mennesker trigges av andres nedturer og uhell, og dette er bare med på å skape mer uro, frykt og terror i verden. 

Har du mye uro og konflikt på innsiden så er du mer sårbar for å bli fanget i andres negativitet og "u"sannheter og tro at slik er livet. Finn den indre roen og bli trygg i hvordan du gjennom glede og positivitet er med på å skape din egen sannhet og en bedre, tryggere verden. 

Kjenner du ro og glede på innsiden så kan du være sikker på at du står stødig i din egen kraft og kan håndtere galskapen som skjer i verden til det høyeste beste for deg og alle andre. 

Det mest effektive verktøyet for å oppnå ro og glede på innsiden er meditasjon. 

I utfordrende og usikre tider så er søken etter hvordan du skal holde deg glad og positiv noe som opptar mange. Med denne enkle meditasjonen så blir du mint på om at du er trygg og beskyttet. Du er verdifull og du har kontroll. Dette er viktige kvaliteter å utvikle og du vil raskt skjønne hvorfor.

Meditasjon tar kun tar 11 minutter å gjøre:

Fordelene med denne meditasjonen: 

  • du får en bedre kontakt med dine følelser
  • roer ned bekymringstanker og angsttanker
  • øker følelsen av velvære
  • styrker et positivt syn på verden
  • øker selvtilliten
  • hjelper deg til selvrefleksjon og balanse
  • styrket intuisjon

Meditasjon for indre ro og glede

Sittestilling: 

Sitt i lett meditasjonsstilling, eller på en stol med beina godt plantet i gulvet. Kjenn at du er rett i ryggen og sitter bekvemt. 

Øyne: 

De er 1/10 dels åpen slik at du tar inn litt lys. 

Mudra menn: 

Venstre hånd langefinger og tommel møtes

Høyre hånd tommel holder ringefinger nede

Hendene hviler på kneet ditt med denne mudraen. 

Mudra kvinner: 

Venstre hånd tommel holder ringefinger nede

Høyre hånd - langefinger og tommel møtes. 

Hendene hviler på kneet ditt med denne mudraen. 

Mantra:

Chant Guru Guru Wahe Guru, Guru Ram Das Guru i et monotont leie. Det bør ta 8-11 sekunder å chante en syklus. Fortsett å chante slik i 11 minutter, eller helt opp til 31 minutter.

Du kan også finne lydsporet på Spotify om du søker på "Guru Guru Wahe Guru" med Snatnam Kaur. Det finns flere artister som har laget musikk til dette mantraet så finn den som passer deg ved å søke kun på "Guru Guru Wahe guru". 

Avslutting:

Pust inn og hold pusten litt, pust ut. Lukk øynene og la hendene hvile åpne. Sitt i stillhet noen minutter og hold oppmerksomheten på en rolig pust. 

Meditasjonen er hentet fra boken "Sadhana Guidelines" 

Er du nysgjerrig og vil lære mer om Kundalini Yoga?

Meld deg på gratis webinaret: En introduksjon til Kundalini Yoga her

webinar 2021 Landingsside  (1)


0 kommentarer

Det er ingen kommentarer ennå. Bli den første til å legge igjen en kommentar!

Legg igjen en kommentar