Her er eksperttipsene for å komme i gang med meditasjon.

Blogg_ begynner meditasjon (1)

Meditasjon er et av de mest effektive og fantastiske verktøyene du kan bruke for å få kontroll på livet ditt, og for å styre deg selv i den retningen du ønsker.  

Daglig meditasjon gir deg bedre konsentrasjon, du blir mer intuitiv, du får en dypere spirituell kontakt med deg selv. Meditasjon er det beste verktøyet du kan ta i bruk for å leve et mer autentisk liv.  

Jeg vet – det er ikke alltid lett å gjøre det til en daglig rutine, men med litt eksperthjelp så er jeg sikker på at du vil ha stor suksess i det også.  

De mange unnskyldningen jeg hører er:  

  • Jeg har ikke tid 
  • Jeg har ADHD og greier ikke å sitte i ro 
  • Jeg har ikke et bra nok tilbud i nærheten av meg 
  • Jeg får det ikke til 
  • Jeg glemmer det 
  • Jeg vet ikke hvordan jeg skal meditere.  

Her får du ekspert tipsene som gjør alle disse unnskyldningene til en saga blott.  

  1. Unngå å overtenke 

Vi lever i en verden der mye skjer og du mottar mye informasjon hele tiden. Det kan gjøre det vanskelig å slå av all praten i hodet sånn at du kommer inn i meditasjons modus.

Løsning: Unngå å bli frustrert på deg selv, eller bekymre deg for om du gjør det rett eller ikke. Det virker mot sin hensikt. Slapp av og ikke vær hard mot deg selv. Det tar tid å lære å meditere. Akkurat som når du kom til verden så kunne du ikke gå oppreist med en gang. Du måtte lære å krype først, så å gå. Det ble mye knall og fall, men etter en stund så fikk du det til. I dag går du som om det var det mest naturlige i hele verden.  

Sånn er det med meditasjon også. Det føles som om det er mye jobb den første tiden, helt til meditasjon har blitt like naturlig del av livet ditt som det å gå.  

Begynn i det små. 3 minutter om dagen er faktisk nok til å begynne med fordi det handler like mye om å integrere det som en ny vane som det handler om å nyte godt av effekten.  

  1. Finn ut av hvordan det virker.

Noen trenger at de mediterer på et spesifikt sted hver dag. Sin egen lille hellige krok, mens andre får til sin Kundalini yoga praksis hvor som helst. Det finns ingen magisk formel som du trenger å lære. Prøv deg frem i stedet. Finn ut hva som fungerer for deg. Til å begynne med så er det litt prøving og feiling, og det er greit.  

  1. Bruk mantra når du mediterer

I Kundalini Yoga bruker vi mantra i mange av meditasjonene. I starten av din reise med meditasjon så er mantra til stor hjelp. Det finns utrolig mange forskjellige mantraer som du kan lære og lytte til mens du mediterer. Her er en fin meditasjon og starte med:  

Meditasjon for indre ro og glede

4.Slå av mobilen 

Egentlig burde det ikke være nødvendig å si, men det er viktig å unngå distraksjoner i den første tiden når du jobber med å gjøre meditasjon til en daglig praksis. Du har muligens en hektisk hverdag og mange forpliktelser som trenger din oppmerksomhet. Det å ta en pause for å resette er enormt viktig.  

Lær mer om Kundalini Yoga og effekten av å praktisere Kundalini Yoga. Klikk på bildet under og meld deg på webinaret; En introduksjon til Kundalini yoga

webinar 2021 Landingsside  (1)

0 comments

There are no comments yet. Be the first one to leave a comment!

Leave a comment