Slik hacker du intuitiv informasjon mens du sover (sponset).

Blogg futonota

Du kan motta intuitiv informasjon når som helst hvor som helst.

Føler du deg forvirret og tenker: "Nei det stemmer ikke." Så lover jeg deg: "Jo det stemmer."

Problemet er at du ikke har lært deg til å lytte til intuisjonen. Du har en forutinntatt formening om hva intuisjon er, som mest sannsynlig er basert på en myte, og derfor feiltolker du informasjonen du får. Du er rett og slett lukket for å forstå din intuisjon.

En intuitiv hack er at når du sover er du mest avslappet og mest tilgjengelig for intuitiv informasjon. Er du som meg, og har problemer med søvn i perioder så vil øvelsen du får helt til sist være til stor hjelp. 

I perioder har jeg nemlig problemer selv med søvn selv. Det er vanskelig å sovne inn, og det er en utfordring å stå opp om morgenen. For en tid tilbake gjorde jeg noen radikale valg, og lagde meg et kvelds og morgen ritual for å hacke intuisjonen slik at jeg kunne få svar på veien videre, hva som var det neste beste steget, hvor uroen kom fra og hva jeg kunne gjøre med den. 

Informasjonen som kom var formidabel. Et av svarene var å gjøre soverommet til et lunt og nøytralt sted. Det vil si at hverken TV, iPhone, mac eller andre elektroniske apparater fikk være på soverommet. Jeg har heller ikke bøker, andre enn de jeg leser akkurat for øyeblikket. På nattbordet plasserte jeg et saltlys og en rosenkvart. Jeg har også en diffuser på soverommet som jeg har sedertre, lavendel og ylang ylang oljer fra doTERRA i. 

Senga er myk og jeg har sengeklær fra Futonota.no* av lin. Et materiale som er antibakterielt, den absorberer svette slik at jeg ikke våkner gjennomsvett. Den holder på varmen på en behagelig måte og ikke minst silkemyk mot huden. Dette var prikken over i´en for meg. Dette var det siste elementet som gjorde at jeg sov enda bedre og kunne fortsette å ta imot intuitiv informasjon mens jeg sov. 

Her er den enkel øvelse for å motta og hacke intuitiv informasjon mens du sover:

Gjør denne i minst to uker, og selv om du ikke opplever noe til å begynne med så fortsett. 

1. Fyll opp et glass vann og drikk halvparten før du legger deg. La glasset stå på nattbordet. Vann hjelper energien til å flyte lett. 

2. Still et spørsmål du ønsker klarhet i. 

Still kun ett spørsmål av gangen. Stiller du flere spørsmål så blir det bare forvirring og det blir uklart for deg hva som er svar på hva. I alle fall til og begynne med er dette viktig. Spør for eksempel om dette: "Hvordan kan jeg best håndtere _________ på møtet i morgen?" Eller; " Hva trenger jeg å vite for å øke omsetningen."" Hva trenger jeg å vite for gå over til en ny jobb." 

3. Når du våkner på morgenen så drikker du resten av vannet i glasset. 

4. Skriv med en gang ned det som har kommet til deg. Legg merke til tall, symboler, mennesker og hva du følte i drømmen. Uansett om du husker bare litt. Er det sånn at du ikke husker noen ting så skriv alikevel. 

Har du problemer med å sovne uten "hjelpemidler" så fokuser på pusten. Føl hvordan luftstrømmen går inn og ut gjennom nesen når du tar lange dype åndedrag. Du puster inn og ut gjennom nesen. Tell til 10, en telling for hver pust inn og hver pust ut. Gjenta dette til du sovner. Dette er en super øvelse å gjøre dersom du også våkner midt på natten. Ikke ta etter mobilen for å sovne til den.  

*Denne bloggen er sponset av Futonota.no


0 kommentarer

Det er ingen kommentarer ennå. Bli den første til å legge igjen en kommentar!

Legg igjen en kommentar